I. MALMÜDÜRLÜĞÜ HİZMETLERİ
A-MUHASEBE SERVİSİ
1- Günlük Muhasebe kayıt işlemleri;
a- Yevmiyenin günlük olarak hazırlanması.
b- Sarf evraklarının kontrolünün yapılması ve mevzuata uygunluğunun sağlanması.
c- Ödemelerin nakit talep ve tahsisleri esasına göre yapılması.
2- Devlet alacaklarının zamanında takip ve tahsili.
3- Her türlü cari harcamalar için ödenek talebinde bulunmak,gelen ödeme emirlerini hesaba alarak takibini sağlamak.
4- Yazışmalara en geç yedi gün içinde cevap vermek.
5- Her ayın sonunda yukarıdaki iş ve işlemlerle ilgili;
a- Aylık Mizanın oluşturulması,
b- Bütçe giderleri ve ödeme emirleri cetvelinin hazırlanması,
c- Bütçe gelirleri cetvelinin çıkartılması,
d- Saymanlıklar arası işlemlerin ilgili saymanlığa,125 Kalem hesap bilgilerinin Defterdarlık Gelir Müdürlüğüne gönderilmesi,
e- Tüm sarf evraklarının bütçe dairesine göre sınıflandırılarak paket yapılıp takip eden ayın sonuna kadar harcama birimlerine teslim edilmesi,
f- Yapılan tüm yevmiye işlemlerinin mizanla karşılaştırılıp,denkliği sağlandıktan sonra aylık olarak elektronik ortamda Muhasebat Genel Müdürlüğüne Gönderilmesi.
6- Yıl Sonu İşlemleri ile ilgili olarak;
a- Bir yıllık süre zarfında yapılan tüm kayıt işlemleri için yıllık mizan hazırlanması,
b- Bütçe dairelerinin yıl içi kullandıkları ödeneklerin kullanılmayan kısmının tenkisinin sağlaması
B-VEZNE
1- Kasa limiti dahilinde ödeme yapmak.(Bakanlıkça Müsaade Edilen Harcama Kalemlerinden)
2- Nakit fazlası parayı bankaya yatırmak.
3- Her türlü gelirin tahsilatını yapmak.
4- Değerli kağıt satışlarını yapmak( Aile cüzdanı vb,)
C-GELİR SERVİSİ:
Tahakkuk Servisi
a- Mükellefleri bilgilendirme ,müraacatları kabul etme ve bununla ilgili işlemleri sonuçlandırma,
b- Vergi kanunları çerçevesinde mükellefiyet tesisi ve terkinlerini sağlamak,
c- Günlük mükellef sicil işlemlerini düzenlemek,
d- Vadesi geçen vergi borçlarını takibe sevk etmek,
e- Tahakkuk bordrosunu günlük olarak hazırlayıp muhasebe servisiyle mutabakat sağlamak ve muhasebe işlemi yapılmak üzere muhasebe servisine göndermek,
f- Ay sonu istatistiki bilgileri Defterdarlık gelir müdürlüğüne bildirmek,
g- Yazışmalara en geç 7 gün içinde cevap vermek,
h- Yıl sonunda mükellef dosyalarının kontrolunu yapmak.
Tahsilat Servisi
Tahakkuk servisinden gelen takibe sevk işlemlerini sonuçlandırmak,
Takipli ve Takipsiz amme alacaklarının günlük tahsilatını sağlamak,
Her türlü ceza ve harçların tahsilatını sağlamak,
Tahsilat bordrolarının hazırlanmasında vezne servisi ile mutabakat sağlamak,
Vadesi dolmuş ve muaccel hale gelmiş amme alacakları için ödeme emri, haciz varakası icra tetkik mercilerine sevk işlemlerini takip etmek ve sonuçlandırmak,
Amme alacaklarının zamanaşımına uğramasını önlemek,
Yıl sonu amme borçlarına ait döküm ve devir cetvellerini hazırlayıp sonuçlandırmak.
D-MUHAKEMAT SERVİSİ:
1- Hazine davalarını takip edip hazine aleyhine sonuçlanan davaları temyiz etmek ,
2- Yazışmalara 7 gün içinde cevap vermek,
3- Davalarla ilgili fihrist ve kayıt defterlerini tutmak,
4- Milli emlak servisiyle ortak çalışarak devlet aleyhine haksız işgal ve fiiller için dava açıp bilgi toplamak,
5- Kesinleşen dava dosyalarını arşivlemek,
6- İlgili makamlara istatistiki bilgileri sunmak.